Wij mochten onze tanden zetten in de pr-campagne van de cross-over film Maria. In deze nieuwste film van regisseur Pablo Larraín komt het turbulente leven van operalegende Maria Callas (vertolkt door Angelina Jolie) tot leven op het witte doek. De poëtische vertelling gaf de film een sterke arthouse-uitstraling, terwijl de Jolie zorgde voor commerciële potentie—een kans die we optimaal hebben benut met een strategische pr-aanpak.
We realiseerden interviews en uitgebreide artikelen in toonaangevende media zoals Algemeen Dagblad, Het Parool, NRC en Filmkrant. Daarnaast zorgden we ervoor dat de film haar publiek bereikte via klassieke muziekliefhebbers, met aandacht in het magazine Luister, een item in het NPO 1-tv programma Podium Klassiek en een winactie bij het Radio 4-programma Muziekfabriek.
Ook vroegen we operazangeres Francis Broekhuizen om als Maria Callas-ambassadeur op te treden in radio en tv programma’s. Dit leidde tot mooie items bij Nieuwsweekend (Radio 1) en het NPO 1-tv programma EVA. Filmkenner René Mioch besteedde ook aandacht aan Maria in de talkshow Tijd voor Max en de film werd uitgebreid besproken aan de desk van tv-programma RTL Boulevard.
Daarnaast versterkten we de zichtbaarheid van Maria met gerichte winacties voor de doelgroep van Maria in Avrobode, Nouveau, Italië Magazine, Puzzelbrein, Plus en Zin.
Met een doordachte mix van hoogwaardige persaandacht en doelgroepgerichte acties zorgden we ervoor dat Maria niet alleen een film was voor de kenners, maar ook een breder publiek wist te raken.